środa, 26 października 2022

Audyty SEO

Audyt SEO polega na znalezieniu możliwości poprawy wyników wyszukiwania witryny. Obejmuje on znalezienie problemów technicznych, na stronie, w treści i związanych z linkami, które należy naprawić lub poprawić. Każdy proces audytu SEO różni się od siebie, ponieważ nie ma uniwersalnego podejścia. Istnieje jednak kilka podstawowych kwestii, na które powinni zwrócić uwagę wszyscy właściciele stron.

W tym poradniku dowiesz się, jak sprawdzić kilka z nich.

1. Sprawdź, czy nie ma działań ręcznych

Działania ręczne to sytuacje, w których człowiek z Google decyduje, że Twoja witryna nie jest zgodna z ich wytycznymi dla webmasterów. W rezultacie część lub całość Twojej witryny nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Aby sprawdzić działania ręczne, przejdź do raportu Działania ręczne w Google Search Console. Jeśli jest tam napisane coś innego niż "Nie wykryto żadnych problemów", przeczytaj nasz przewodnik po karach Google.

2. Sprawdź ruch organiczny

Google cały czas aktualizuje swoje algorytmy wyszukiwania. Wiele z tych aktualizacji dotyczy konkretnych rzeczy, takich jak spam linków lub jakość treści.Z tego powodu ważne jest, aby sprawdzać spadki ruchu organicznego zbiegające się ze znanymi aktualizacjami Google, ponieważ mogą one wskazywać na konkretne problemy. Na przykład aktualizacja rdzeniowa w sierpniu 2018 r. wydawała się w dużej mierze wpływać na witryny zdrowotne, fitnessowe i medyczne, które nie wykazały ekspertyzy, autorytatywności i zaufania (E-A-T). W rzeczywistości Barry Schwartz, wybitny bloger, nazwał go aktualizacją "Medic".

3. Sprawdź, czy nie ma problemów związanych z HTTPS

HTTPS to bezpieczny protokół przesyłania danych do i od odwiedzających. Pomaga zachować bezpieczeństwo takich rzeczy jak hasła i dane kart kredytowych, i jest to mały czynnik rankingowy Google od 2014 roku. Możesz sprawdzić, czy Twoja witryna używa HTTPS, odwiedzając ją. Jeśli w pasku adresu znajduje się ikona "kłódki", jest ona bezpieczna. Jednak niektóre witryny napotykają problemy, w których niektóre strony ładują się bezpiecznie, ale inne strony i zasoby nie. Zalecamy więc, by sięgnąć nieco głębiej i upewnić się, że nie ma problemów związanych z HTTPS. Oto jak:

Zarejestruj się na darmowe konto Ahrefs Webmaster Tools

Zbadaj swoją witrynę za pomocą Site Audit

Przejdź do raportu stron wewnętrznych

Stąd sprawdź wykres "Rozkład protokołów", aby zobaczyć czy jakiekolwiek strony używają HTTP. Idealnie byłoby, gdyby wykres był cały zielony.

4. Sprawdź, czy użytkownik może przeglądać tylko jedną wersję Twojej witryny

 
Ludzie powinni mieć dostęp tylko do jednej z tych czterech wersji Twojej witryny:

http://domain.com

http://www.domain.com

https://domain.com

https://www.domain.com

Pozostałe trzy warianty powinny przekierowywać do wersji kanonicznej (głównej). Jest to ważne, ponieważ Google widzi wszystkie cztery z nich jako oddzielne wersje witryny. Posiadanie więcej niż jednej dostępnej może powodować problemy z indeksowaniem. W niektórych przypadkach może nawet rozcieńczyć link equity, a tym samym może negatywnie wpłynąć na rankingi.Aby sprawdzić, czy wszystko działa jak należy, zainstaluj SEO Toolbar Ahrefs, wpisz każdą wersję adresu URL w przeglądarce, a następnie sprawdź nagłówki HTTP, aby upewnić się, że wszystkie przekierowują do tej samej "głównej" wersji.Na przykład, jeśli odwiedzimy stronę http://ahrefs.com, przekieruje ona do bezpiecznej wersji na https://ahrefs.com.

5. Sprawdź, czy nie ma problemów z indeksowalnością

Wyniki wyszukiwania Google pochodzą z jego indeksu, który jest bazą setek miliardów stron internetowych. Twoje strony muszą znaleźć się w tym indeksie, aby mieć jakiekolwiek szanse w rankingu. Ważne jest również, aby nie umieszczać w indeksie Google stron, które nie są wartościowe dla użytkowników, ponieważ może to powodować problemy z SEO. Kwestie indeksowania mogą być dość skomplikowane, ale można dość łatwo sprawdzić podstawowe problemy. Po pierwsze, sprawdź raport indeksowalności w Audycie witryny pod kątem ostrzeżeń "Noindex page".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Plusy i minusy pozyskiwania linków z for internetowych

 W dziedzinie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych ma zasadnicze znaczenie dla zwiększe...